Wij zijn gesloten van 15 juli tot en met 18 augustus.

Doe mee als Penningmeester

Deze functionaliteit is alleen voor de website van Leergeld NL

Doe mee als Penningmeester

In de gemeente Hoogeveen wonen veel gezinnen die nauwelijks kunnen rondkomen. Voor de aanschaf van een fiets, of een computer om huiswerk te maken, schiet het gezinsinkomen dan tekort. Ook de kosten voor een schoolreisje kunnen de ouders vaak nauwelijks opbrengen.

Stichting Leergeld Hoogeveen vindt dat onacceptabel en wil dat álle kinderen deel kunnen nemen aan een sociaal/maatschappelijk leven op en rond de school.

Wij helpen kinderen uit gezinnen met geldzorgen in de gemeente Hoogeveen. We helpen met schoolspullen, sport een fiets of een verjaardagscadeau. We komen bij de gezinnen langs voor een gesprek, checken het inkomen en kijken wat nodig is.

Het dagelijks werk van Stichting Leergeld Hoogeveen wordt uitgevoerd door een coördinator en een team van vrijwilligers. In 2023 heeft de Stichting 2017 aanvragen in behandeling genomen. De verwachting is dat het aantal aanvragen dit jaar zal toenemen.

Vanwege het vertrek van de huidige penningmeester zoekt het bestuur met ingang van dit voorjaar een

Betrokken en deskundige penningmeester

Wie ben je?

o Je hebt affiniteit met en voelt je betrokken bij de doelgroep

o Je hebt kennis van financiële en administratieve zaken en kunt uit de voeten met diverse IT-systemen

o Je bent communicatief sterk, enthousiast, betrokken, flexibel en een teamplayer

o Je bent op de hoogte van de sociale kaart van Hoogeveen en kunt gebruik maken van een netwerk

o Je denkt actief, flexibel en kritisch mee bij aanvragen van subsidies, en bij fondsenwerving.

o Je hebt tijd beschikbaar om je op vrijwillige basis voor onze doelgroep in te zetten.

Wat ga je doen?

Onze penningmeester:

o maakt deel uit van het bestuur, bestaande uit 5 personen;

o verzorgt de financiële administratie in Twinfield en de doorboekingen uit het Leergeld Informatie Systeem Lisy;

o beheert de kas en bankrekeningen;

o zorgt voor controle en betaling van alle inkoop- en kostenfacturen en van uitgaande facturen in samenwerking met de coördinator;

o stelt de begroting en het financieel jaarverslag op in samenwerking met een accountant;

o is betrokken bij subsidieaanvragen en zorgt voor rapportage en afrekening aan subsidiegevers;

o onderhoudt in samenspraak met de coördinator contacten met de landelijke Stichting Leergeld, met landelijke subsidiegevers en met diverse lokale sponsoren;

o onderhoudt contacten met leveranciers.

Wil je meer weten over deze vacature of meteen solliciteren?

Mail dan naar onze secretaris en wij nemen contact met je op: secretaris@stichtingleergeldhoogeveen.nl